Tips tegen blozen

Ik ben nog niet van plan om vaak te gaan posten. De drukte van de schoolweken gaan maar door. Soms heb ik gewoon zin om iets te delen met mensen en dan is dit toch de juiste oplossing?


Ik ben gezegend met blozen. In de klas als iemand mij een vraag stelt, als ik voor de klas sta, als ik mij schaam. Tja, wat valt er tegen te doen? Ik heb wat tips opgezocht en hoop dat het helpt! De tips komen van deze sites: 1 en 2. Eronder in het schuingedrukte staat mijn mening.

  1. Zelfverzekerd Wees zelfverzekerd. Als je onzeker bent en bang bent voor andermans mening, wordt het nooit wat. Wees minder onzeker, maar ook niet arrogant!
    Natuurlijk, ik ben ook wel is onzeker. Deze tip kan helpen als je onzeker bent, maar als je  net zoals mij op zich wel zelfverzekerd bent, helpt deze tip niet.
  2. Accepteren
    Vaak weet je in welke situatie je gaat blozen. In plaats van dat je steeds angstiger wordt, moet je leren accepteren dat je in die situatie gaat blozen. Acceptatie vermindert de spanning en dus ook het blozen.
    Ik weet dat ik rood wordt. Deze zou wel kunnen helpen, want wat kan je er tegen doen?
  3. Ontspannen
    Blozen heeft alles met spanning te maken. Zoek daarom ontspanning. Ga bijvoorbeeld mediteren. Laat gedachten los die je dwarszitten, zodat je niet constant gespannen bent. Als je gespannen bent, reageert je lichaam daar direct op. Of ga sporten. Sport is een uitstekende manier om spanning achter je te laten. Ook ben je door te sporten beter in staat je lichaam aan te voelen en onder controle te houden.
    En laat ik nou net niet sporten! Deze tip vind ik handig en zal ik in mijn achterhoofd houden!
  4. Blozen = lief
    Bedenk dat veel mensen vinden dat blozen iets liefs en charmants is. Ze vinden je 
    betrouwbaar, omdat je je gevoelens aan de buitenwereld toont. Mooi toch?
    Niet mooi voor de blozers. 
Dit waren de enigste tips die ik nog ergens op vond slaan. De andere tips lezen? Bekijk de bronnen. Ik ga mij in ieder geval proberen te ontspannen als er een vraag aan mij wordt gesteld.
Heb jij last van blozen?
liefs,  Jenny

1 opmerking:

yana zei

Leuk! Ik heb er zelf niet echt last van gelukkig, alleen als iedereen inneens naar me kijkt en ik weet niet waarom dan ga ik wel helemaal blozen. en ook als iemand mij inneens overwachts beschuldigt en ik heb het niet gedaan dan ga ik blozen. Terwijl als ik het wel gedaan heb niet.