Halloween!

                                            
Tumblr_lhxbu2qw6f1qdwf6mo1_1280_large
Morgen is het zoals de meeste van jullie wel weten Halloween. Ik heb nu nog niks op de planning voor Halloween, maar vroeger deed ik er wel best fanatiek aan mee. Ik heb nu twee dingen die leuk zijn voor Halloween  voor jullie. Eentje maken we thuis bijna altijd en de andere heb ik een paar jaar geleden met Halloween gedaan.
Ik hoop dat jullie het leuk vinden om het te lezen, klik op verder lezen om het te lezen!


De pompoen.
Ik denk dat iedereen hem wel kent.
Wij maken hem thuis bijna ieder jaar met Halloween, staat heel leuk met een lichtje erin voor de deur!  Het is heel makkelijk om te maken! zo maak je het:
wat heb je nodig?
-
pompoen(liefst een beetje een hoge)
-grote lepel, waar je mee kan uitschapen
-klein scherp mes
-groot keuken mes
-kom
hoe doe je het?
Snij eerst een gat aan de bovenkant van de pompoen met het grote keukenmes. Bewaar die bovenkant wel want dat word de deksel. Op het plaatje zie je hoe je de deksel moet snijden. step 03
Verwijder dan eerst de strengen met de pitjes.
Schraap hem dan uit met je lepel, hier ben je best wel lang mee bezig! Het slimme is om dat uitschrapen ook eerst met een klein mes te doen. Schraap het niet te veel uit dan word die te dun laat ongeveer drie cm zitten aan de buitenkant.
 Leg het spul dat je uitgeschraapt hebt in de kom, daar kan je nog lekkere soep van maken of taart.
Nu komt het leuke werk! Snij met je grote keukenmes een mond en twee ogen.  Het beste is om het eerst voor te tekenen op je pompoen!  Ik maak meestal twee grote driehoeken als ogen, een driehoek als neus en de mond als een big smile, maar een kartel mond is ook leuk! Je kan het ook moeilijker doen en een heel patroon uitsnijden. Dat heb ik nog nooit gedaan maar je vind het op deze site hoe het moet: http://www.halloweenpumpkins.be/nl/zelfmaken.html
Zet er nog een leuk kaarsje in doe de deksel er weer op en je pompoen is klaar!

De spaghetti wormen.

 1256998679_img-d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e_large
wat heb je nodig?
-
spaghetti
-kom, waar je een zwarte doek over heen doet.
-heksen kleren
-een klein tafeltje waar je ook een zwarte doek over heen doet.
-plek in de gang(of hal) bij de voordeur.
-andere kom of grote pan.


Ik heb dit een paar jaar terug gedaan, om de kinderen die aan huis komen bang te maken.
Ik vond het grappig en leuk om te doen! en de gezichtsuitdrukkingen waren het zeker waard!
Het is het leukst als je weet dat er veel kinderen langs de huizen komen.
In de kom doe je gekookte spaghetti en daarna doe je er een doek omheen. Doe dat zo dat je niet in de kom kan kijken.
 In de gang(of hal) voor de voordeur zet je een klein tafeltje met een zwarte doek neer. Ook is het leuk om nog andere heksenspulletjes(gekke potjes, nep spinnen enzo) voor de voordeur neer te zetten.
Dan verkleed je,je als heks! ( haha, dat klinkt nu heel erg dom, maar ik was elf toen ik dit deed. Het lijkt me eigenlijk nog steeds leuk om dit nog een keer te doen met een vriendin!)
Laat als de kinderen komen iemand voor je de deur open doen.
 Toen deed mijn vader dat en zei iet van sssst Cruela de heks is bezig met koken.
 Ik vond het leuk om er een soort van toneelstukje van te maken, maar dat hoeft niet.
 Ik was dus heel druk in de grote pan aan het roeren. Beetje vage toverspreuken uitvoeren rare kruiden erin doen enzo. Toen zei ik en nu de kruiden van Maggi! Om vervolgens een Maggi pak te pakken. Alle kinderen moesten toen lachen en ik merkte dat toen pas zogenaamd op dat er kinderen stonden. Ik zei tegen ze,  wat doen jullie hier nou? Ze wilde natuurlijk snoep en ik zei dus: ooo, snoep dat heb ik wel! En pakte de kom met spaghetti een jongetje deed meteen zijn hand erin, om vervolgens heel erg te schrikken. Daarna lachte ze en gaf ik ze normaal snoep.
 Zo´n toneelstukje is natuurlijk wel erg leuk, maar het kost wel veel tijd.  Je kan natuurlijk ook gewoon alleen de kom met  spaghetti doen en dat aan de kinderen geven. Schrikreacties verzekerd!
Doen jullie vaak iets met Halloween?





yana

Geen opmerkingen: